Tilbudet av rimelige mobilabonnement har aldri vært større enn nå. Det er kommet mange nye tilbydere på det norske mobilabonnement-markedet de senere årene, og mange av dem har spesialisert seg mot ulike segmenter i markedet. Noen prøver å fange oppmerksomheten til de unge, mens andre ønsker å friste dem som ikke trenger så mye data i abonnementet sitt. Selv de store aktørene som Telenor og Telia har opprettet underselskap med andre navn for å kunne spisse markedsføringen mot helt spesielle segmenter i markedet.
Men hvem er egentlig billigst?
Det er ikke få som har prøvd å svare på det spørsmålet. Nettaviser og nettsteder kappes nesten om å ha en eller annen artikkel om temaet, og hevder at de har funnet svaret. Men svaret kan være komplekst, fordi det avhenger veldig av bruken til den som spør. Det avhenger blant annet av hvor mye data du trenger, hvor du bor med tanke på dekning, for å nevne noen av variablene som må tas hensyn til når man svarer på et slikt spørsmål.
Finn ditt behov
Det beste man kan gjøre for å finne svaret på dette, er å bruke litt tid på å analyser behovet sitt, for så å gå på nett og se på de sammenligningene som blir gjort på de ulike nettstedene som ene og alene har dukket opp for å sammenligne ulike tilbud opp mot hverandre. Foretar du et søk på Google på søkefrasen «billige mobilabonnement» vil det dukke opp mange nettsider som sammenligner tilbydere opp mot hverandre.
Ett slikt nettsted er Comper.no. De sammenligner tilbud som du som forbruker, kan stå ovenfor innenfor mange ulike produktgrupper, hvor mobilabonnement er en av dem. Andre produktgrupper de analyserer er alarm, strøm og bredbånd. Typiske produkter hvor det kan være vanskelig å velge rett leverandør.
Du finner billig mobilabonnement ved å gå til comper.no/mobilabonnement/beste-mobilabonnement/